Wdrożenie RODO na stronę internetową
RODO, które zaczęło obowiązywać z dniem 25 maja 2018 rok wraz z unijnym Rozporządzeniem Ochrony Danych Osobowych, ma również znaczenie przy prowadzeniu własnej strony internetowej.

RODO na stronie internetowej
RODO dotyczy wszystkich firm, które gromadzą i wykorzystują dane oraz sprzedają produkty i usługi. Dlatego trzeba być świadomym, jakie klauzule czy informacje o prywatności, zamieścić na swoim portalu lub w sklepie internetowym. Co więc trzeba wiedzieć na ten temat, tak, by legalnie i zgodnie z przepisami prowadzić witrynę?
RODO na stronie składa się z kilku niezbędnych elementów. Jakich?
Polityka prywatności
Ten podstawowy dokument zbiera informacje dotyczące ochrony prywatności. Przede wszystkim powinien się znajdować na witrynie każdej firmy. Klienci muszą być poinformowani o polityce prywatności, która panuje w danym przedsiębiorstwie. Obliguje do tego, chociażby formularz kontaktowy, umieszczony na stronie.
Z polityki prywatności może zrezygnować użytkownik, którego strona jest tylko wizytówką, nie oferuje usług i produktów oraz nie zbiera danych. Nie umożliwia też nawiązania kontaktu.
Formularz CV
Jeśli właściciel przedsiębiorstwa chce umieścić formularz przeznaczony do wysyłania CV, musi także dodać informację o przetwarzaniu danych.
To oczywiście nie wszystko. Podane elementy muszą być dostosowane do wymagań i kryteriów RODO, aby strona działała sprawie, legalnie i bezpiecznie.
Formularz kontaktowy
To najpraktyczniejsze rozwiązanie pozwala na przesyłanie dowolnych treści. Większość firm stawia właśnie na kontakt za pomocą formularza. Dlatego tak ważne jest, by wymagał on podania tylko tych danych, które są niezbędne.
Okno formularza powinno być zaopatrzone w klauzulę informacyjną albo mieć skróconą informację o przetwarzaniu danych z podpiętym linkiem przekierowującym do polityki prywatności.
Formularz rejestracji
W formularzu tego typu trzeba umieścić informację, w jakim celu zostaną udostępnione dane osobowe.
Ponadto RODO na stronie internetowej obejmuje takie elementy jak:
- checkbox,
- zgoda na wysyłkę newslettera,
- dane ADO,
- pliki cookies,
- i wszelkie zgody marketingowe.
RODO a sklep internetowy
Nie ma narzuconego prawnie zbioru konkretnych dokumentów RODO. Właściciel musi jednak umieścić w sklepie niezbędne informacje odzwierciedlające charakter prowadzonej działalności. Jest to przede wszystkim regulamin sklepu, polityka prywatności, bezpieczeństwa czy cookies. Mogą to też być:
- wzór formularzy dla klientów np. reklamacji,
- rejestr przetwarzania danych osobowych,
- upoważnienie do przetwarzania danych osobowych,
- wzór oświadczenia o udzieleniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Do tego dochodzą jeszcze rejestry incydentów dotyczących naruszenia danych osobowych czy wzór odstąpienia umowy.
Zgodnie z RODO klienci muszą być poinformowani o swoich prawach i obowiązkach sprzedawcy. Przedsiębiorca powinien pozyskiwać i przechowywać jedynie te dane, które są niezbędne do wykonania usługi.
Profesjonalne wdrożenie RODO na stronę internetową
Sprawne i szybkie wdrożenie RODO jest możliwe dzięki profesjonalnemu wsparciu specjalistów. Strony i sklepy muszą być dostosowane do najnowszych wymagań.
Oferujemy rzetelne usługi, które się opierają na wprowadzaniu dokumentacji RODO. Kierujemy je do małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji. Wdrażamy RODO zgodnie z założeniami biznesowymi, dbając o najmniejsze szczegóły.
Opracowujemy politykę prywatności, formularze i inną niezbędną dokumentację. Zajmujemy się klauzulami zgody oraz instalacją koniecznych wtyczek, dzięki czemu klienci nie muszą sobie zawracać głowy czasochłonnym i trudnym samodzielnym wdrażaniem.
Przejrzysta polityka i dokumentacja dotycząca danych osobowych to podstawa zarówno dla właściciela strony, jak i jego klientów.