Pozycjonowanie strony czyli SEO
Pozycjonowanie inaczej nazywane SEO, to złożony proces opierający się na wielu czynnikach. Jeszcze klika lat temu wszystko wyglądało inaczej, a wyszukiwarki nie były tak wrażliwe na sztuczne działania. Dzisiaj należy trzymać rękę na pulsie i odpowiadać na zmiany algorytmu.
Jakie elementy składają się na pozycjonowanie stron?
SEO opiera się na optymalizacji witryn pod wyszukiwarki takie jak Google. Na pozycję ma wpływ wiele czynników, które są podobne dla każdej witryny, między innymi:
Analiza konkurencji
Sprawdzenie jakie działania podejmują strony w danej branży i na tej analizie tworzy się strategię.
Badania słów kluczowych
Dokładne prześledzenie trendów wyszukiwania i utworzenie listy docelowych słów kluczowych, które ściągną potencjalnych Klientów.
Tworzenie treści
Dobry copywriting to podstawa SEO w dzisiejszych czasach. Tylko unikalne i wyczerpujące treści przełożą się na wyniki.
Optymalizacja
To jak szybko i wydajnie działa witryna, jak została przygotowana technicznie pod wyszukiwanie Googla i innych wyszukiwarek.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Dobre, wartościowe linkowanie ma duże znaczenie. Linki wychodzące i przychodzące powinny być systematycznie sprawdzane.
Pozycjonowanie lokalne
Lokalne pozycjonowanie stron pomaga kierować Twoją witrynę, do osób które mieszkają, robią zakupy lub jedzą w pobliżu Twojej firmy. Jest to pozycjonowanie w rankingu map. Większość słów kluczowych wyszukiwanych w Google jest oparta na lokalizacji. Pewnie także trafiłeś na tą stronę wpisując “Pozycjonowanie stron Poznań”. Pozycjonowanie lokalne to potężne narzędzie do kierowania lokalnym ruchem, osiągania lepszych wyników i znacznego zwiększenia ROI. Grupa Exception, jako również twórcy witryny pamiętamy o wszystkich lokalnych czynnikach SEO podczas projektowania stron internetowych.
Korzyści pozycjonowania stron
Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarek takich jak Google, aby znaleźć produkty i usługi, które chcą kupić. Jeśli więc sprzedajesz produkty i usługi online ważne jest, żeby Twoja witryna była wyświetlana tak wysoko jak to tylko możliwe.
– 90% użytkowników szuka tylko na pierwszej stronie wyników
– 75% poszukujących sprawdza tylko pierwsze 5 wyników
– 40% tego ruchu trafia na stronę z najwyższym rankingiem
Bez względu na to czy prowadzisz działalność na poziomie lokalnym, krajowym czy globalnym, jeśli chcesz, aby firma odniosła sukces musisz sprzedawać online. Oprócz pozyskiwania klientów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok, skuteczna strategia SEO zapewni Ci:
- Silniejszą obecność online i wysokie rankingi w organicznych wynikach wyszukiwania (gdzie klika 80% użytkowników)
- Zaangażowanych klientów, którzy szukają danej usługi lub produktu i są gotowi do zakupu
- Nieograniczone źródło bezpłatnego, ukierunkowanego i kwalifikowanego ruchu Google
- Wiarygodność marki wynikająca z wiarygodnego charakteru organicznych wyników wyszukiwania